Zpět

Čistota motoru Mercedes-Benz M111, který je považován za odvětvový standard: Vliv usazenin na sacím ventilu na palování.

Rok vydání studie 2017*

Technologie vstřikování paliva do sacího kanálu (PFI), jinak známá jako nepřímé vstřikování, zůstává nejběžnějším typem vstřikování paliva v segmentu benzínových motorů na trhu. Starší vozové parky využívající tuto technologii zůstanou na trhu ještě několik desetiletí. Na kritických částech motoru s nepřímým vstřikováním, který pracuje s méně kvalitními palivy a mazivy, se mohou tvořit usazeniny, které snižují výkon. V závažnějších případech mohou usazeniny na sacích ventilech zhoršit jízdní vlastnosti vozidla. Aditiva pro regulaci usazenin v benzínových směsích jsou osvědčeným způsobem, jak kontrolovat a dokonce zvrátit zanášení palivového systému. Tato studie přibližuje negativní účinky usazenin na sacích ventilech na výkon a účinnost motoru.

*Engine Cleanliness in an Industry Standard Mercedes-Benz M111 Bench Engine: Effects of Inlet Valve Deposits on Combustion - 2017